zaterdag 2 maart 2024

LEKKER EVEN UITWAAIEN AAN HET STRAND BIJ HOEK VAN HOLLAND, 02-03-2024.

Vanmorgen zou Post.nl mij een pakje brengen. Ik wilde de buren er niet mee belasten, dus ik heb besloten thuis te blijven om het pakje zelf in ontvangst te nemen. Wachten dus . . . . .  

Dan toch ineens tingelingeling, de bel! Ahh, daar is het pakje! 

Fijn, ik heb nu weer een nieuw mandje voor mijn rollator! De oude had een kapot hengseltje; ik had het mandje met touwen aan mijn rollator vastgebonden - het zag er niet uit, dus ik ben blij met mijn nieuwe mandje!

Ik baalde er echter wel een beetje van dat ik vanmorgen niet vroeg weg kon, want de zon scheen heerlijk. Maar Post.nl was mooi op tijd, dus ik kon daarna toch lekker even weg!

Leitje sprong gauw op mijn rug en daar gingen we met de metro helemaal naar Hoek van Holland Strand. Sinds mijn pensionering reis ik met een 'vrij reizen abonnement' met bus-tram-metro. Heerlijk dat de reis voor mij niets kost, want de rit van mijn huis naar Hoek (en terug) is een lang stuk waar best een prijskaartje aanhangt als je de volle prijs betaalt! Vrij reizen: zo wordt 'oud worden' leuk!

Het was rustig op het strand, maar de mensen die er waren, vermaakten zich goed. Vliegeren, surfen in de golven, gewoon langs de vloedlijn wandelen, de honden uitlaten (de honden zijn door het dolle heen, omdat ze zich lekker vrij kunnen bewegen), kijken naar de schepen die binnen varen of juist vertrekken. Sommige mensen zaten echter gewoon lekker in het zand achter een meegenomen windschermpje, de sterke wind trotserend . . . .




Als je goed kijkt, zie je in de verte het rad van Scheveningen. Ook Den Haag is te zien.

En een mooie wolkenlucht.




Rennende honden en blije baasjes!


Het gebouw met het scheve dak in de verte is het douanekantoor. Ik ben er een keer geweest op excursie tijdens de Wereld Haven Dagen.

Vakantie appartementen op het strand! Je kunt ze huren!


"Kunstwerken" . . . Leuke belevenis voor kinderen!


Het eiland Rozenburg.


En nog verder weg in oostelijke richting: Maassluis en Vlaardingen.                                                            






Vlak voordat ik wegging had ik nog even een kommetje erwtensoep gegeten om niet in de verleiding te komen in Hoek een patatje te nemen of een andere vette hap. 

In een uurtje waren Leitje en ik over en stonden we op het strand. Het begon een beetje bewolkt te worden. Jammer! We liepen over de stenen tegels over het strand in de richting van de Nieuwe Waterweg en zijn daar op een randje gaan zitten om de ferry van de Stena Line uit te zien varen naar Groot-Brittanniƫ. En precies op 14.00 uur zag ik rook uit de schoorsteen van de boot komen. Even later zag ik dat het schip in beweging kwam.









Have a nice trip to GB!

Leitje en ik hebben het koud gekregen door de flinke schrale wind en liepen terug naar het metrostation.


Tot de volgende keer!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

BEZOEKEN AAN DE ROTTERDAMSE DIERGAARDE BLIJDORP - 05 en 12 mei 2024. De waterlelie in de Victoriaserre begint weer te bloeien. En ook die mo...