maandag 28 februari 2022

 BEZOEK AAN DIERGAARDE BLIJDORP, 27-02-2022.


Weten jullie wat dit zijn? Ik wist het ook niet hoor! Het zijn haaien eieren! Ze zijn te zien in het Publiekslab in het Oceanium - sinds de laatste versoepelingen van de Corona maatregelen is het lab, na twee jaar gesloten te zijn geweest, weer open. Effe kijken dus! Er was nog meer moois te zien. Kom mee kijken: 









Het gaat goed met de pinché apen! Ze hebben aan de linker kant van hun verblijf meer licht gekregen. Zo te zien vinden ze dat fijn, want ze zijn heel levendig!
























Een groot insectenhotel in onze diergaarde. Of is het een vogelhotel?









De vier stormen die vorige week kort na elkaar ons land teisterden, hebben helaas ook in Blijdorp een mooie dikke boom omvergeblazen (foto boven).


Het nijlpaard ligt heerlijk de badderen in zijn binnenzwembad! (foto boven).





Olifantenkindje Radjik probeert een tak uit. Kan hij er op staan? Ja, zowaar! Wiebelen. . .  .  Schommelen. . .  . En de tak houdt!







Even een slurf knuffeltje tussen moeder en zoon!


Op foto boven en op foto's hieronder is het okapikindje Mayala te zien. Het is een meisje. Ze is in november vorig jaar (2021) geboren en doet het prima! De naam Mayala refereert naar het dorp met dezelfde naam bij de Kayorivier, in Afrika. Moeder is M'buti en vader is Ngwani.






De pas geboren gorillababy heb ik ook weer gezien. Wat een kleintje en wat kijkt hij/zij (geslacht is nog niet bekend) je nieuwsgierig aan met zijn/haar zwarte twinkeloogjes! En oh, wat wil ik graag een foto maken! Maar ik heb 'flitsschaamte': vanwege de rust mag er niet geflitst worden en aangezien mijn camera automatisch flitst als het te donker is, wil ik dus het risico niet lopen dat de gorillafamilie schrikt van mijn flits. Het respect voor de dieren vind ik belangrijker dan het feit om héél erg graag een fotootje  te willen schieten van de prachtige, kleine baby! Per slot van rekening zijn we bij de dieren op bezoek! Niet andersom! Wij, mensen, zouden het ook niet prettig vinden als moeder en pasgeboren kind de god ganse dag worden gefotografeerd met lichtflitsen! Wel, het is natuurlijk heel erg leuk als jullie zelf in levende lijve even op kraambezoek komen bij gorillamoeder Aya en haar baby! 

Bij de gelada apen is onlangs ook een kindje geboren. Gezien het heerlijke weer was de hele familie buiten. Hier buiten ging de flitser door voldoende licht gelukkig niet af, dus kon ik de baby rustig fotograferen.










Tot de volgende keer!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

WANDELING DE ESCH, SCHAARDIJK EN NESSERDIJK - ROTTERDAM, 18-05-2024. Onze wandeltocht vandaag beginnen we (Leitje en ik) in De Esch, bij de ...