vrijdag 17 december 2021

SAUNADAG IN THERMEN HOLIDAY-SCHIEDAM, 15 december 2021.



Ik had vandaag, 15/12/21 een arrangement: koffie met gebak en een 'cadeautje': een 'dode zee bruistablet thuis-set'. Je krijgt dan een zakje zoals hierboven op de foto, met een gebruiksaanwijzing. In het zakje zit een eivormige bol: een bruistablet. Bovendien zit er nog een scrubhandschoen in om de huid van dode cellen te ontdoen, en een soort wikkeltje met sinaasappelgel. Ik moet het nog uitproberen (de twee vorige setjes liggen er ook nog!), maar de beschrijving is niet moeilijk en het zal vast lekker opkikkerend zijn! Ik denk erover om het te gebruiken op 1 januari als ik met wallen onder de ogen vanuit bed in bad stap na een avondje rotjes afsteken (huhhhh??) en de vele oliebollen + appelflappen eten tijdens de oudejaarsviering met de feestelijke apotheose van de Top 2000. Ik verheug me er al op om zo het nieuwe jaar te beginnen! 

De saunadag vandaag was heerlijk. Er waren weliswaar weer wat strengere corona regels: QR code laten zien, om 17 uur aangekleed zijn en wegwezen vanwege de avondklok sluiting en de beperking van het aantal mensen in de saunaruimtes (je moet dan je extra bandje op een kapstokje of kastje ophangen als je de saunacabines ingaat - vol is vol: als het kapstokje of kastje vol met bandjes hangt, moet je even wachten totdat er een plaatsje vrijkomt). 

Bubbelen in de buiten - en binnenbaden, zeer hete sauna's (90 graden) en minder hete sauna's (60 graden), de infrarood sauna, de stoomcabine . . .  . Ertussendoor afkoelen tijdens een wandelingetje in de mooie, grote tuin en een slokje water drinken. Ik begon de dag met koffie en gebak - de hazelnootbol smaakte voortreffelijk. 

Zo'n dag is een feest! Aan het eind van de middag kwam ik dan ook helemaal ontspannen thuis. Mijn immuunsysteem had een boost gehad bovenop de derde corona vaccinatie die ik afgelopen dinsdag al in mijn arm heb gehad. 

Heerlijk zo af en toe even er uit!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

BEZOEKEN AAN DE ROTTERDAMSE DIERGAARDE BLIJDORP - 05 en 12 mei 2024. De waterlelie in de Victoriaserre begint weer te bloeien. En ook die mo...