donderdag 22 oktober 2020

LEKKER BADDEREN DOET IMMUUNSYSTEEM GOED

Het aantal besmettingen met het coronavirus loopt opnieuw verontrustend op. Er wordt al gesproken van een tsunami aan patiĆ«nten die in het ziekenhuis worden opgenomen. De tweede golf is in volle gang. Bij ons in Nederland, maar in heel Europa trouwens. Het is dus zaak om ervoor te zorgen dat men gezond blijft en dat men niet in het ziekenhuis terecht komt. Dus: gezond eten, goed slapen, beetje afvallen, bewegen, stress vermijden, even lekker naar buiten en genieten van de zon (als die schijnt) om een beetje vitamine D binnen te krijgen. 

Daarom had ik vandaag gereserveerd Centre du Lac in Pijnacker. Deze sauna is vernoemd naar de eigenaar, Jan van der Meer. Bij het ontstaan werd een wedstrijd uitgeschreven om de sauna een naam te geven. De winnaar had de naam 'van der Meer' in het Frans vertaald, 'du lac'. En zo ontstond 'Centre du Lac'. 

Het was vandaag de tiende en laatste keer van mijn badenkaart. Gisteravond zond het bedrijf mij al een mailtje met de mededeling dat er een coronatoeslag van € 8,50 wordt geheven en dat er een vitaliteitspakket voor de gasten klaar zal staan. Hoe begrijpelijk ook, ik ben er niet blij mee dat ik ongewild op kosten word gejaagd. Waarschijnlijk hebben veel gasten vanwege die toeslag afgezegd, want het was vandaag vele malen rustiger dan ik gewend ben. Ik hoop dat de bedrijfsleiding zich realiseert dat de klanten door de toeslag wegblijven en dat het bedrijf daardoor dus inkomsten misloopt. 

Het verblijf in Centre du Lac was vandaag heerlijk. Overal in geweest, gebubbeld, opgewarmd en weer afgekoeld, lekker even op de ligstoelen in de grote tuin in de zon gezeten. En ook ik heb bij de bar het vitaliteitspakket opgehaald. Personeel zette een papieren tasje klaar dat ik kon afhalen. In het tasje zat een lekker broodje 'gezond', een flesje jus d'orange, een zakje nootjes (oei, wat zout!), en verder mochten we allemaal ook een spiesje met fruitstukjes pakken. Thee en koffie stond de hele dag voor ons ter beschikking. Het smaakte goed en naarmate de dag vorderde, voelde ik mij hoe langer hoe meer ontspannen. In feite doe je niets al die tijd: je zit of ligt, je loopt een beetje rond in de tuin, je ploft neer op de tuinbedjes om je te laten beschijnen door de zon. Lui leventje dus? Nou, je lichaam moet best hard werken: temperatuurswisselingen volgen elkaar voortdurend en snel op, maar het maakt dat het een enorme boost is voor je weerstand. 

De badenkaart is helaas op en het is weer tijd om huiswaarts te keren. Ik ben weer fris en fruitig en heb het vitaliteitspakket gewaardeerd, maar om elke week een coronatoeslag van € 8,50 te moeten betalen waar ik niet om heb gevraagd, wordt me toch een beetje te gortig - er zijn grenzen! Zodra de corona weg is en de tijden weer genormaliseerd zijn, kom ik zeer gaarne terug met een nieuwe badenkaart! 

 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

BEZOEKEN AAN DE ROTTERDAMSE DIERGAARDE BLIJDORP - 05 en 12 mei 2024. De waterlelie in de Victoriaserre begint weer te bloeien. En ook die mo...